Monday 4 April 2011

Futaba - Drugi Festiwal Popkultury Japońskiej / Second Japanese Popculture Festival

On Saturday in Wrocław there was held Second Japanese Popculture Festival 'Futaba'. And while the convent I was two weeks ago somewhere else was really chilled out if it comes to my kimono lecture and dress up show in a small classroom and with not that many people, this weekend I was stunned. I was one of the representatives of my Japanese language school Matsumi, we had few lectures through the day on different interesting topics and I again about kimono :)
This was a surprise- big, even very big for my standard room for shows- with the stage, catwalk and it was dark with the lights set only on the stage. When we were preparing TV representative asked how it will look like and if they will be able to film the part when we will be dressing in kimono. I don't have to tell how stressed I was for the first part of my lecture? ^^; But it went well- afterwards I asked few of my friends who were there for some critique words and now I know what to do better next time :) (less stressing out for sure! XD)

Now the photos! I had only few made with my camera, most of them were made by my teacher with hers, so I will have to wait for the next time I will see her to get them. :)

Doesn't she look like Anne of Green Gables? :3
Of course I wanted a photo with nicely looking girls too :D
Klaudia imitating a seal :3
Finishing sages of dressing up on the stage


W sobotę we Wrocławiu odbywał się Drugi Festiwal Popkultury Japońskiej 'Futaba'. Różnił się znacznie od konwentu na którym byłam dwa tygodnie wcześniej- atmosfera była tam dużo luźniejsza z moim wykładem w sali lekcyjnej i nie aż tak dużą liczbą osób- w ten weekend byłam nieźle zaskoczona. Byłam jedną z reprezentantów mojej szkoły języka japońskiego Matsumi, mieliśmy kilka paneli i prelekcji na różne tematy w ciągu dnia, oczywiście ja znów mówiłam o kimonie. :)
To było niemałe zaskoczenie- duża, nawet bardzo duża sala widowiskowa ze sceną i wybiegiem, ciemno, a światło skierowane tylko na scenę. Kiedy się przygotowywaliśmy podeszła telewizja (szczerze mówiąc nie pamiętam jak się przedstawili- za bardzo oszołomiona byłam ^^;), zapytali czy będą mogli kręcić jak się będziemy ubierać za kulisami- może to by było lepsze, niż stres, że ubieram Klaudię przed publicznością i kamerą? XD Chyba nie muszę pisać jak bardzo zestresowana byłam w pierwszej części swojego wykładu? ^^; Ale nie było źle- po tym wszystkim jeszcze zapytałam znajomych o kilka słów szczerej krytyki i następny pokaz z wykładem powinien być jeszcze ciekawszy, bez całych tych zbędnych i za trudnych informacji :) (i na pewno będę mniej zestresowana! XD)

Zdjęcia jak zwykle powyżej- w tym momencie mam tylko kika robionych moim aparatem, reszta była robiona przez naszą nauczycielkę, która przez cały dzień dzielnie nas fotografowała swoim aparatem, więc będę je miała dopiero za jakiś czas ;)

No comments:

Post a Comment